Články - KOMPLEXNÍ ZDRAVÍ - ucelený pohled na Vaše zdraví, kondici a krásu.Články z webu komplexnizdravi.czhttp://www.komplexnizdravi.czcsPřichází k nám skutečně zázračná síla grapefruitu?http://www.komplexnizdravi.cz/doplnky-stravy/prichazi-k-nam-skutecne-zazracna-sila-grapefruitu/Tue, 15 Feb 2011 14:37:00 +010015.2.2011 14:37 O účincích extraktu z jader grepu slyšelo už mnoho lidí, ale kdo z nich se mělo tu čest seznámit se s účinky originálního produktu pod názvem Citricidal®? Čísla by se nám pravděpodobně vyjevila v neprospěch silného Citricidalu, protože se na trhu pohybují i levněji vyhlížející produkty. Citricidal® obsahuje 60% extraktu, kdežto jeho napodobeniny třeba jen např. 10%, který z nich přijde v konečném důsledku dráž, nechť posoudí každý čtenář sám.Energetický výdej člověka při sportu a prácihttp://www.komplexnizdravi.cz/pohyb/energeticky-vydej-cloveka-pri-sportu-a-praci/Sat, 15 Jan 2011 13:54:00 +010015.1.2011 13:54 V posledních článcích jsme se věnovali tepovým frekvencím, nyní se sluší podívat se na energetický výdej. Výdej energie se různí v mnoha fyzických aktivitách, proto se v tomto článku podíváme na jednotlivé fyzické aktivity a cvičení, ze kterých si snáze vyberete právě tu činnost, která právě (a nejen) v měsíci lednu zajistí co nejvyšší výdej kilojoulů či kalorií (pokud si ovšem přejete nějaký ten kilogram ubrat), a bude zároveň vyhovovat Vašim preferencím.Tepová frekvence   –  „otáčkoměr“ našeho těla (díl 2.)  –  redukce hmotnostihttp://www.komplexnizdravi.cz/pohyb/tepova-frekvence-otackomer-naseho-tela-dil-2-redukce-hmotnosti/Mon, 27 Sep 2010 13:50:00 +020027.9.2010 13:50 Největší změny tepové frekvence (TF) zaznamenáme při svalové činnosti dolních končetin. Může jít o rychlou chůzi, běh, jízdu na kolečkových bruslích, aerobic, tanec, cyklistiku, běh na lyžích atp. Těmito aktivitami jsme schopni spálit nejvíce jednotek energie. Zejména u začátečníků je vhodnější postupovat pozvolna, vytrvale a soustavně. Pro začátečníky, mezi kterými jsou často i lidé, kteří za nějakou dobu nicnedělání nastřádali nějaký ten podkožní tuk a právě dnes se rozhodli ho do měsíce spálit; je kombinace aerobní aktivity s pohybem na silové bázi (posilovnou, pilates, kalanetikou aj.) zcela zásadní.Anabolizační látkyhttp://www.komplexnizdravi.cz/doplnky-stravy/anabolizacni-latky/Wed, 01 Sep 2010 06:00:00 +02001.9.2010 06:00 Co si máme vůbec představit pod tímto pojmem? Co je to anabolismus? Proč užívat anabolizační suplementy? Těmito a dalšími otázkami ohledně anabolizačních látek se budeme zabývat v tomto článku.Funkční trénink zafunguje pro každéhohttp://www.komplexnizdravi.cz/pohyb/funkcni-trenink-zafunguje-pro-kazdeho/Sun, 01 Aug 2010 21:45:00 +02001.8.2010 21:45 Typický funkční trénink se od ostatních (většinou zaměřených na jeden konkrétní sval či partii) odlišuje svojí komplexností s využitím všech tří rovin pohybu. V modelově připravených situacích se uplatňují prvky zrychlení, zpomalení a stabilizace hned několika svalových skupin. Efekt takového cvičení přináší mnohé výhody.Deset klíčů prevence osteoporózy – dokončeníhttp://www.komplexnizdravi.cz/strava/deset-klicu-prevence-osteoporozy-dokonceni/Wed, 21 Jul 2010 15:20:00 +020021.7.2010 15:20 Změna jídelníčku v prevenci osteoporózy nestačí, jsou tu i další aspekty a právě o nich pojednává tento článek. Pro mnoho lidí vyššího věku znamená zlomení krčku stehenní kosti spojené s déletrvající imobilitou vážné ohrožení na životě. Nejen tato zlomenina se nám při dodržování preventivních klíčů může vyhnout.Kruhový tréninkhttp://www.komplexnizdravi.cz/pohyb/kruhovy-trenink/Wed, 05 May 2010 21:13:00 +02005.5.2010 21:13 Jedná se o procvičení celého těla během jednoho tréninku. Rychlé střídání cviků a svalových partií. To znamená, že jsou určená stanoviště, která se opakují s minimální pauzou – jen při přechodu mezi stanovišti.Deset klíčů prevence osteoporózy – úvodhttp://www.komplexnizdravi.cz/pohyb/deset-klicu-prevence-osteoporozy-uvod/Thu, 01 Apr 2010 11:53:00 +02001.4.2010 11:53 Když je řeč o osteoporóze, musíme si uvědomit, že se jedná o rozšířenou metabolickou kostní chorobu, jíž trpí každá 2. žena po menopauze a každý 6.-7. muž po andropauze. Ano, už není tajemstvím, že i početná skupina mužů je postižena řídnutím kostí, a proto by si i oni měli si vědět rady s prevencí.Co zajišťuje vláknina ve střevě a jak prospívá probiotickým kulturám?http://www.komplexnizdravi.cz/strava/co-zajistuje-vlaknina-ve-streve-a-jak-prospiva-probiotickym-kulturam/Sat, 27 Mar 2010 12:25:00 +010027.3.2010 12:25 Volné pokračování článku věnovaného našemu lepšímu trávení a výživě armád symbiotických bakterií v našem střevě. Jisté druhy vlákniny mohou vykazovat detoxikační a prebiotické účinky i u Vás.O co se starají a jak fungují probiotika uvnitř střeva?http://www.komplexnizdravi.cz/strava/o-co-se-staraji-a-jak-funguji-probiotika-uvnitr-streva/Sun, 07 Mar 2010 11:56:00 +01007.3.2010 11:56 Tento dvojdílný článek by nám měl osvětlit naše domněnky a pospojovat je s našimi znalostmi o probiotikách a vláknině v širších souvislostech. Probiotika jest označení pro mikroorganismy žijící v našem trávicím ústrojí. V dnešní době se pro ně zažil také název: střevní mikroflóra či "spřátelené" bakterie atd. Ve střevech jednoho jedince žijí několika miliónové armády bojující za společnou věc.Znovu objevený lecitinhttp://www.komplexnizdravi.cz/doplnky-stravy/znovu-objeveny-lecitin/Sun, 07 Feb 2010 16:28:00 +01007.2.2010 16:28 Lecitin je přírodní látka, která se vyskytuje v sójových bobech méně v řepkových (příp. slunečnicových) semenech, arašídech či vejcích.Tepová frekvence   –  „otáčkoměr“ našeho těla (díl 1.)  –  úvodní slovohttp://www.komplexnizdravi.cz/pohyb/tepova-frekvence-otackomer-naseho-tela-dil-1-uvodni-slovo/Mon, 01 Feb 2010 23:55:00 +01001.2.2010 23:55 Když má naše tělo problém s nedostatkem kyslíku, ten se ve svalech buď rychle spotřebovává nebo náš puls ho nestačí tak rychle doručit do těch konkrétních partií, začínáme rychleji dýchat a pocení na sebe nedá dlouho čekat. Výkonnost našeho transportního systému, chcete-li míra naší kondice lze ve vztahu ke konkrétnímu sportu natrénovat, a co víc, je bezpochyby klíčová pro hubnutí a redukci tukových zásob.